Enklere og mer oversiktlige valg og riktigere priser: Ford
Ford Motor Norge AS - 02-05-2013 07:00
Ford lanserer nå en helt ny pris- og produktstrategi på det
norske markedet under betegnelsen «Ford Easy Price». I praksis betyr det
enklere valg for kunden gjennom et forenklet produktprogram, en langt mer
transparent prisstruktur, og enklere og mer enhetlige prissprang mellom
utstyrsvarianter, karosserier og motorer.
- I hovedsak har vi tilpasset vårt produktprogram til det vi vet
om norske Ford-kunders kjøpspreferanser, sier adm. direktør Steve Kimber i Ford
Motor Norge. - Resultatet av dette – kombinert med den nye prisstrukturen
– er at kundene enklere vil kunne finne den kombinasjonen av produkt og pris
som tilfredsstiller deres behov.
Over tid har vi utviklet et svært omfattende produktsortiment
som vi vet ikke har bidratt til enkle valg for kundene. Dette har vi nå kraftig
forenklet, slik at det vil være langt enklere og mer intuitivt for kundene å
«navigere» i valgmulighetene og prisforskjellene mellom dem.
En annen fordel av et enklere og mer oversiktlig produktprogram
er at det vil være større mulighet for at den bilen kunden ønsker seg allerede
finnes i landet slik at en lang ventetid for å få en bil produsert til kundens
spesifikasjoner kan kortes ned til dager.
Det norske bilmarkedet har i de senere år utviklet seg i retning
av stadig større rabatter, noe som har tatt fokus bort fra viktigheten av å
selge riktig produkt til riktig pris. Samtidig har dette gjort det vanskeligere
for sluttkundene å orientere seg, da man opplever ulike priser i annonser, på
Internett, i prislister etc. Med Ford Easy Price vil bonuser og rabatter gitt
tidligere i stedet benyttes til å senke veiledende priser.
En gruppe som også vil ha fordeler av dette er firmabilkjøperne,
siden grunnlaget for firmabilbeskatningen er listeprisen.
Ford Focus kan stå som et eksempel på hvordan den nye pris- og
produktstrategien virker.
En 5-dørs Trend med 1.0-liters EcoBoost-motor med 100 HK hadde
før omleggingen en listepris på kr. 234.100. Ny listepris fra 1. mai er
kr. 223.000. Dersom kunden ønsker å gå til utstyrsnivået Sport samt 125 HK er
pristillegget kr. 10.000 kroner. Et stasjonsvognkarosseri øker prisen med kr.
10.000 og utstyrsnivået Titanium ytterligere kr. 10.000 kroner, slik at prisen
på en 1.0-liter Ecoboost med 125 HK, utstyrsnivå Titanium og stasjonsvogn
vil ha en listepris fra 1. mai på kr. 253.000 mot tidligere 268.100. Vi har
også gjort prisstegene fra en modell til den neste enkelt å forholde seg til.
Hvis man for eksempel ønsker å gå fra Focus til C-MAX, sammenlignbare modeller,
er pristillegget kr. 10.000.
- Tilsvarende prising er også gjennomført for Galaxy, S-MAX,
Mondeo C-MAX og B-MAX. I en tøff konkurransesituasjon tror vi det er avgjørende
for å øke vår markedsposisjon at vi legger til rette for en enklere og mer
logisk pris- og produktstrategi - og ikke minst kortere leveransetider, som vil
bli resultatet at vår omlegging fastslår Kimber.
Ford lanserer nå en helt ny pris- og produktstrategi på det
norske markedet under betegnelsen «Ford Easy Price». I praksis betyr det
enklere valg for kunden gjennom et forenklet produktprogram, en langt mer
transparent prisstruktur, og enklere og mer enhetlige prissprang mellom
utstyrsvarianter, karosserier og motorer.
- I hovedsak har vi tilpasset vårt produktprogram til det vi vet
om norske Ford-kunders kjøpspreferanser, sier adm. direktør Steve Kimber i Ford
Motor Norge. - Resultatet av dette – kombinert med den nye prisstrukturen
– er at kundene enklere vil kunne finne den kombinasjonen av produkt og pris
som tilfredsstiller deres behov.
Over tid har vi utviklet et svært omfattende produktsortiment
som vi vet ikke har bidratt til enkle valg for kundene. Dette har vi nå kraftig
forenklet, slik at det vil være langt enklere og mer intuitivt for kundene å
«navigere» i valgmulighetene og prisforskjellene mellom dem.
En annen fordel av et enklere og mer oversiktlig produktprogram
er at det vil være større mulighet for at den bilen kunden ønsker seg allerede
finnes i landet slik at en lang ventetid for å få en bil produsert til kundens
spesifikasjoner kan kortes ned til dager.
Det norske bilmarkedet har i de senere år utviklet seg i retning
av stadig større rabatter, noe som har tatt fokus bort fra viktigheten av å
selge riktig produkt til riktig pris. Samtidig har dette gjort det vanskeligere
for sluttkundene å orientere seg, da man opplever ulike priser i annonser, på
Internett, i prislister etc. Med Ford Easy Price vil bonuser og rabatter gitt
tidligere i stedet benyttes til å senke veiledende priser.
En gruppe som også vil ha fordeler av dette er firmabilkjøperne,
siden grunnlaget for firmabilbeskatningen er listeprisen.
Ford Focus kan stå som et eksempel på hvordan den nye pris- og
produktstrategien virker.
En 5-dørs Trend med 1.0-liters EcoBoost-motor med 100 HK hadde
før omleggingen en listepris på kr. 234.100. Ny listepris fra 1. mai er
kr. 223.000. Dersom kunden ønsker å gå til utstyrsnivået Sport samt 125 HK er
pristillegget kr. 10.000 kroner. Et stasjonsvognkarosseri øker prisen med kr.
10.000 og utstyrsnivået Titanium ytterligere kr. 10.000 kroner, slik at prisen
på en 1.0-liter Ecoboost med 125 HK, utstyrsnivå Titanium og stasjonsvogn
vil ha en listepris fra 1. mai på kr. 253.000 mot tidligere 268.100. Vi har
også gjort prisstegene fra en modell til den neste enkelt å forholde seg til.
Hvis man for eksempel ønsker å gå fra Focus til C-MAX, sammenlignbare modeller,
er pristillegget kr. 10.000.
- Tilsvarende prising er også gjennomført for Galaxy, S-MAX,
Mondeo C-MAX og B-MAX. I en tøff konkurransesituasjon tror vi det er avgjørende
for å øke vår markedsposisjon at vi legger til rette for en enklere og mer
logisk pris- og produktstrategi - og ikke minst kortere leveransetider, som vil
bli resultatet at vår omlegging fastslår Kimber.
Ford lanserer nå en helt ny pris- og produktstrategi på det
norske markedet under betegnelsen «Ford Easy Price». I praksis betyr det
enklere valg for kunden gjennom et forenklet produktprogram, en langt mer
transparent prisstruktur, og enklere og mer enhetlige prissprang mellom
utstyrsvarianter, karosserier og motorer.
- I hovedsak har vi tilpasset vårt produktprogram til det vi vet
om norske Ford-kunders kjøpspreferanser, sier adm. direktør Steve Kimber i Ford
Motor Norge. - Resultatet av dette – kombinert med den nye prisstrukturen
– er at kundene enklere vil kunne finne den kombinasjonen av produkt og pris
som tilfredsstiller deres behov.
Over tid har vi utviklet et svært omfattende produktsortiment
som vi vet ikke har bidratt til enkle valg for kundene. Dette har vi nå kraftig
forenklet, slik at det vil være langt enklere og mer intuitivt for kundene å
«navigere» i valgmulighetene og prisforskjellene mellom dem.
En annen fordel av et enklere og mer oversiktlig produktprogram
er at det vil være større mulighet for at den bilen kunden ønsker seg allerede
finnes i landet slik at en lang ventetid for å få en bil produsert til kundens
spesifikasjoner kan kortes ned til dager.
Det norske bilmarkedet har i de senere år utviklet seg i retning
av stadig større rabatter, noe som har tatt fokus bort fra viktigheten av å
selge riktig produkt til riktig pris. Samtidig har dette gjort det vanskeligere
for sluttkundene å orientere seg, da man opplever ulike priser i annonser, på
Internett, i prislister etc. Med Ford Easy Price vil bonuser og rabatter gitt
tidligere i stedet benyttes til å senke veiledende priser.
En gruppe som også vil ha fordeler av dette er firmabilkjøperne,
siden grunnlaget for firmabilbeskatningen er listeprisen.
Ford Focus kan stå som et eksempel på hvordan den nye pris- og
produktstrategien virker.
En 5-dørs Trend med 1.0-liters EcoBoost-motor med 100 HK hadde
før omleggingen en listepris på kr. 234.100. Ny listepris fra 1. mai er
kr. 223.000. Dersom kunden ønsker å gå til utstyrsnivået Sport samt 125 HK er
pristillegget kr. 10.000 kroner. Et stasjonsvognkarosseri øker prisen med kr.
10.000 og utstyrsnivået Titanium ytterligere kr. 10.000 kroner, slik at prisen
på en 1.0-liter Ecoboost med 125 HK, utstyrsnivå Titanium og stasjonsvogn
vil ha en listepris fra 1. mai på kr. 253.000 mot tidligere 268.100. Vi har
også gjort prisstegene fra en modell til den neste enkelt å forholde seg til.
Hvis man for eksempel ønsker å gå fra Focus til C-MAX, sammenlignbare modeller,
er pristillegget kr. 10.000.
- Tilsvarende prising er også gjennomført for Galaxy, S-MAX,
Mondeo C-MAX og B-MAX. I en tøff konkurransesituasjon tror vi det er avgjørende
for å øke vår markedsposisjon at vi legger til rette for en enklere og mer
logisk pris- og produktstrategi - og ikke minst kortere leveransetider, som vil
bli resultatet at vår omlegging fastslår Kimber.
Ford lanserer nå en helt ny pris- og produktstrategi på det
norske markedet under betegnelsen «Ford Easy Price». I praksis betyr det
enklere valg for kunden gjennom et forenklet produktprogram, en langt mer
transparent prisstruktur, og enklere og mer enhetlige prissprang mellom
utstyrsvarianter, karosserier og motorer.
- I hovedsak har vi tilpasset vårt produktprogram til det vi vet
om norske Ford-kunders kjøpspreferanser, sier adm. direktør Steve Kimber i Ford
Motor Norge. - Resultatet av dette – kombinert med den nye prisstrukturen
– er at kundene enklere vil kunne finne den kombinasjonen av produkt og pris
som tilfredsstiller deres behov.
Over tid har vi utviklet et svært omfattende produktsortiment
som vi vet ikke har bidratt til enkle valg for kundene. Dette har vi nå kraftig
forenklet, slik at det vil være langt enklere og mer intuitivt for kundene å
«navigere» i valgmulighetene og prisforskjellene mellom dem.
En annen fordel av et enklere og mer oversiktlig produktprogram
er at det vil være større mulighet for at den bilen kunden ønsker seg allerede
finnes i landet slik at en lang ventetid for å få en bil produsert til kundens
spesifikasjoner kan kortes ned til dager.
Det norske bilmarkedet har i de senere år utviklet seg i retning
av stadig større rabatter, noe som har tatt fokus bort fra viktigheten av å
selge riktig produkt til riktig pris. Samtidig har dette gjort det vanskeligere
for sluttkundene å orientere seg, da man opplever ulike priser i annonser, på
Internett, i prislister etc. Med Ford Easy Price vil bonuser og rabatter gitt
tidligere i stedet benyttes til å senke veiledende priser.
En gruppe som også vil ha fordeler av dette er firmabilkjøperne,
siden grunnlaget for firmabilbeskatningen er listeprisen.
Ford Focus kan stå som et eksempel på hvordan den nye pris- og
produktstrategien virker.
En 5-dørs Trend med 1.0-liters EcoBoost-motor med 100 HK hadde
før omleggingen en listepris på kr. 234.100. Ny listepris fra 1. mai er
kr. 223.000. Dersom kunden ønsker å gå til utstyrsnivået Sport samt 125 HK er
pristillegget kr. 10.000 kroner. Et stasjonsvognkarosseri øker prisen med kr.
10.000 og utstyrsnivået Titanium ytterligere kr. 10.000 kroner, slik at prisen
på en 1.0-liter Ecoboost med 125 HK, utstyrsnivå Titanium og stasjonsvogn
vil ha en listepris fra 1. mai på kr. 253.000 mot tidligere 268.100. Vi har
også gjort prisstegene fra en modell til den neste enkelt å forholde seg til.
Hvis man for eksempel ønsker å gå fra Focus til C-MAX, sammenlignbare modeller,
er pristillegget kr. 10.000.
- Tilsvarende prising er også gjennomført for Galaxy, S-MAX,
Mondeo C-MAX og B-MAX. I en tøff konkurransesituasjon tror vi det er avgjørende
for å øke vår markedsposisjon at vi legger til rette for en enklere og mer
logisk pris- og produktstrategi - og ikke minst kortere leveransetider, som vil
bli resultatet at vår omlegging fastslår Kimber.
Nyheter
-
Med helelektrisk rekkevidde på opptil 602 km, svært raskt hurtiglading, og fullpakket…
-
Fords første norske F-150 Lightning-kunde: En helelektrisk drømmebil for mange nordmenn!
Dag Ødegaard var ikke i tvil et sekund. Nå er han den første norske eieren som… -
Derfor står nordmenn i kø for å kjøpe nye helelektriske 5-seters F-150 Lightning
«Rett og slett en imponerende bil», konkluderte TV2 Broom, mens VG mente at… -
Nye Transit Custom MS-RT og Ranger MS-RT: Motorsportsinspirert produktivitet i premium-klassen
Ford Pro lanserte i dag de to nye motorsportsinspirerte, premium nyttekjøretøyvariantene… -
Her leverer Ford sin første F-150 Lightning i Norge
I dag fikk den første kunden i Norge overlevert sin nye helelektriske 5-seters… -
Nye Ford Mustang og Mustang Dark Horse klar for salg i Europa
Med et digitalt førermiljø støttet av dataspillteknologi, fornyet design og… -
Ford avduket den nye kompakte varebilen Transit Connect: Bedre på det meste
Ford Pro avduket i dag den nye generasjonen av en av sine mest solgte varebiler… -
Dennis Olsen debuterer som Ford-fabrikkfører i 24-timers løpet på Daytona
Med nordmannen Dennis Olsen bak rattet på den nye racingbilen Mustang GT3, innleder… -
Petter (90) kjøpte ny knallgul Mustang Mach-E: Økonomi og teknologi viktigst
Da svigerdatteren til Petter Skuggedal kjøpte seg ny rød Mustang Mach-E for… -
Nye Transit Courier på vei til de første kundene: Større, sterkere og smartere på alle måter
Nye Ford Transit Courier har blitt langt større, smartere og sterkere. Nå er… -
Her er nye Ford Kuga: Europas mest solgte ladbare hybrid med bedre ytelse, fornyet design og som ny og tøff Active-variant
Ford avduket i dag nye Ford Kuga ladbar hybrid. Europas mest solgte ladbare… -
Ford lanserer svært gunstig finansiering på Mustang Mach-E:
For å sikre at taktskifte i overgangen til en helelektrisk bilpark i Norge opprettholdes…