Kinesiske kunder skal fristes med ny Ford Escort Concept

22.04.2013
Ford Motor Norge AS - 20-04-2013 12:08

En av de store overraskelsene på Auto Shanghai 2013, den viktigste bilutstillingen i Kina, var lanseringen konseptbilen Ford Escort.

Ford Escort Concept viser blant annet hvor viktig C-klassen er i Kina. 25% av alle biler som selges der hører til i denne klassen med Ford Focus som klar ener – en posisjon som bidro til at den i fjor gikk inn på plassen som verdens mest kjøpte bilmodell.

Ford Escort Concept bygger på suksessen til Focus, men er samtidig en helt ny type kompaktmodell, utviklet for helt andre kundegrupper. Begge preges av høy kvalitet, sikkerhet og drivstoffeffektivitet, men mens Focus innfrir kravene til dem som vil ha sportslig kjøreglede og mye avansert teknologi, retter Ford Escort Concept seg mot kunder som verdsetter god plass, funksjonalitet og eleganse.

- Ved å lytte til våre kunder i Kina har vi utviklet Ford Escort Concept for å innfri behov som eksisterende kompaktbiler ikke gjør, sier Jim Farley, leder for Fords globale avdeling for markedsføring, salg og servicemarked. – Dette er kresne, moderne familier som krever kompromissløs funksjonalitet, kvalitet, sikkerhet og kjøreegenskaper,

Enkel, elegant og harmonisk design

Fords erfaring i C-klassen med Focus ga verdifulle retningslinjer for formgivningen av Ford Escort Concept. Samtidig viste markedsundersøkelsene at mange kinesiske kunder vil ha en elegant bil, men den må ikke fremstå jålete eller pretensiøs og den må dekke behovene til en livsform som nesten alltid inkluderer familie og venner. Dermed blir god plass et avgjørende kriterium for valg av bil for store kundegrupper i Kina.

Ford Escort Concept viderefører Fords globale front men har en mer oppreist grill og forlengede frontlykter – formet for å ligne på lykketallet I Kina, som er 8.

Escort Custom er nok et signal om hvilke betydning det kinesiske bilmarkedet har for Ford, der de innen 2015 skal lansere 15 nye kjøretøy. 

C-klassen i Kina består av ca. 5,5 millioner enheter pr. år, altså tilsvarende det samlede bilmarkedet i Tyskland og Storbritannia. Dette viser også hvor viktig en bil som Escort Concept vil være for å tiltrekke seg de C-klassekundene som ikke føler at Ford Focus fullt ut dekker deres behov.

En av de store overraskelsene på Auto Shanghai 2013, den viktigste bilutstillingen i Kina, var lanseringen konseptbilen Ford Escort.

Ford Escort Concept viser blant annet hvor viktig C-klassen er i Kina. 25% av alle biler som selges der hører til i denne klassen med Ford Focus som klar ener – en posisjon som bidro til at den i fjor gikk inn på plassen som verdens mest kjøpte bilmodell.

Ford Escort Concept bygger på suksessen til Focus, men er samtidig en helt ny type kompaktmodell, utviklet for helt andre kundegrupper. Begge preges av høy kvalitet, sikkerhet og drivstoffeffektivitet, men mens Focus innfrir kravene til dem som vil ha sportslig kjøreglede og mye avansert teknologi, retter Ford Escort Concept seg mot kunder som verdsetter god plass, funksjonalitet og eleganse.

- Ved å lytte til våre kunder i Kina har vi utviklet Ford Escort Concept for å innfri behov som eksisterende kompaktbiler ikke gjør, sier Jim Farley, leder for Fords globale avdeling for markedsføring, salg og servicemarked. – Dette er kresne, moderne familier som krever kompromissløs funksjonalitet, kvalitet, sikkerhet og kjøreegenskaper,

Enkel, elegant og harmonisk design

Fords erfaring i C-klassen med Focus ga verdifulle retningslinjer for formgivningen av Ford Escort Concept. Samtidig viste markedsundersøkelsene at mange kinesiske kunder vil ha en elegant bil, men den må ikke fremstå jålete eller pretensiøs og den må dekke behovene til en livsform som nesten alltid inkluderer familie og venner. Dermed blir god plass et avgjørende kriterium for valg av bil for store kundegrupper i Kina.

Ford Escort Concept viderefører Fords globale front men har en mer oppreist grill og forlengede frontlykter – formet for å ligne på lykketallet I Kina, som er 8.

Escort Custom er nok et signal om hvilke betydning det kinesiske bilmarkedet har for Ford, der de innen 2015 skal lansere 15 nye kjøretøy. 

C-klassen i Kina består av ca. 5,5 millioner enheter pr. år, altså tilsvarende det samlede bilmarkedet i Tyskland og Storbritannia. Dette viser også hvor viktig en bil som Escort Concept vil være for å tiltrekke seg de C-klassekundene som ikke føler at Ford Focus fullt ut dekker deres behov.

Nyheter

Kampanjer

Vis alle de siste kampanjene

Nyheter

Nyheter og arrangementer