Nye Transit-serier setter nye standarder i sine respektive
Ford Motor Norge AS - 09-04-2013 18:30
Med lanseringen av de nye Transit-seriene Connect, Custom og
Transit etablerer Ford nye standarder i de respektive klassene for blant annet
vesentlige varebilegenskaper som lastevolum, nyttelast, drivstofforbruk og
eierskapskostander.
For nye Transit Connect varebil dreier det seg om lasteevne,
eierskapskostnader og pålitelighet. Den nye serien er tilgjengelig med kort
akselavstand (L1) og lang akselavstand (L2) og tilbyr et rommelig og praktisk
lasterom med et volum på henholdsvis 3,0 m3 og 3.7 m3
(SAE) og maksimum nyttelast på, inntil 1.000 kg.
En konstruksjonsdetalj som vil bli satt stor pris på av brukerne
er en luke i skilleveggen som gjør det mulig å frakte gjenstander med en lengde
på opptil 3 meter i L1- og 3,4 meter i L2-modeller.
Dobbelt passasjersete – som er standard på nye
Connect - gjør det også mulig å ha tre personer i førerhuset. Connect
Kombi har fem eller syv seter, avhengig av akselavstand. Connect Kombi har
fleksible bakseter som kan felles helt flatt, noe som optimaliserer
lasteplassen fra passasjersetet og bakover, og muliggjør transport av
gjenstander på opptil 2 meter.
Transit Connect har som mål å ha klassens beste
drivstofføkonomi, med en forbedring på opptil 30% i forhold til utgående
versjon. I tillegg vil modellen få reduserte eierskapskostnader som
følge av blant annet reduserte vedlikeholds- og reparasjonskostnader,
forlengede serviceintervaller og redusert drivstofforbruk.
Motorprogrammet består av 1,6-liters Duratorq TDCi dieselmotor
med 75 HK, 95 HK og 115 HK og to EcoBoost bensinmotorer på henholdsvis
1.0-liter 100 HK og 1.6-liter 150 HK.
I motsetning til mange av konkurrentene, som er testet som
personbiler, har nye Transit Connect gjennomgått Fords meget krevende
testprogram for nyttekjøretøy, med ekstra vektlegging på dokumentasjon av
slitestyrke og driftssikkerhet.
Transit Connect kommer også med et utvidet antall
oppbevaringsrom og de nyeste teknologiene for førerassistanse. Transit Connect
er blant annet den første i sin klasse som tilbyr Active City Stop og
dekktrykkvarsker. Dessuten kan Connect-serien utstyres med Ford SYNC med
Nødhjelpassistanse. Salgsstart er slutten av 2013.
Ny Transit Custom med høyt tak
Nye 1-tonns Transit Custom ble kåret til internasjonal varebil
for 2013 og er det første kjøretøyet i sin klasse som har oppnådd de maksimale
5 stjernene i Euro NCAPs kollisjonstesting. Nå utvider Ford serien med en
større versjon med høyt tak som ble viste på den internasjonale
nyttekjøretøytstillingen i Birmingham sammen med de øvrige nyhetene i
Transit-serien.
Det høye taket gir kundene 37 cm høyere lasterom, som nå måler
178 cm fra gulv til tak. Høyt tak er tilgjengelig både for L1 (kort
akselavstand) og L2 (lang akselavstand) og skaper et klasseledende maksimalt
lastevolum på 8.3 m3 på den største modellen. Modellene med høyt tak
vil bli tilgjengelig fra 4. kvartal 2013.
Også Transit Custom har innovative lasteromløsninger som luke i
skilleveggen for ekstra lange gjenstander og integrert takstativ som kan senkes
ned i taket når den ikke er i bruk. Det senker drivstofforbruket og holder
totalhøyden under to meter.
Klasseledende drivstofføkonomi og CO2–utslipp fra 162
g/km oppnås med ECOnetic-versjonene med den forbedrede 2.2-liters Duratorq TDCi
dieselmotoren med Auto-Start-Stop. Samtidig er eierskapskostnadene senket blant
annet som følge av klassens lengste serviceintervaller på 2 år eller 50.000 km.
Transit Custom kan også leveres med avanserte Ford-teknologier
inklusive Ford SYNC, ryggekamera, akselerasjonskontroll, automatisk fjernlys,
og føreroppmerksomhetsovervåkning. De to teknologiene Filskiftevarsling og Ford
SYNC Nødhjelpsassistanse er tildelt Euro NCAP pris for avansert
sikkerhetsteknologi, og tilbys for første gang på kjøretøy i denne
klassen.
Ny Transit
Den største modellen i det nye Transit-programmet, 2-tonns Ford
Transit lanseres våren 2014 og vil gi større kapasitet og fleksibilitet til det
mellomstore nyttekjøretøymarkedet, med en omfattende serie av karosserityper og
utstyrsserier, inklusive varebil, Kombi, busser og chassis med enkelt og
dobbelt førerhus.
Varebilene i den nye Transit-serien leveres i tre forskjellige
lengder med to takhøyder som tillater en totalvekt med last på opptil 4,7
tonn. Det moderne utseendet skjuler et stort lasterom og ivaretar Transit’s
rykte for imponerende nyttelastkapasitet.
I forhold til utgående Transit-modell har nykommeren ca. 10%
større lastevolum, og den største versjonen, “Jumbo”, kan laste opptil 15.1 m3.
Den nye Super Jumbo chassis med førerhus muliggjør 5 meters lasteplan eller
skap.
Nye Transit leverer også lavere vedlikeholds-, reparasjons-
og forsikringskostnader, og tar mål av seg til å være klassens beste innen
drivstofføkonomi. Nyeste 2.2-liters Duratorq TDCi dieselmotor med 100 HK, 125
HK og 155 HK og er koblet til en 6-trinns manuell girkasse. Både forhjulsdrift,
bakhjulsdrift og firehjulsdrift vil være tilgjengelig.
Et nytt interiør med et funksjonelt instrumentpanel byr også på
en rekke smarte oppbevaringsmuligheter. Førerhuset er betydelig rommeligere enn
på utgående modell, med økt førerplass, takhøyde og sikt, pluss en mer
komfortabel kjørestilling med fireveis justerbar rattstamme. Et bredt spekter
av avanserte teknologier kan også spesifiseres, som Ford SYNC med
Nødhjelpsassistanse, ryggekamera, Adaptiv Cruisekontroll og Filskiftevarsler.
Nye Transit og Transit Connect har vært gjennom Fords ultrastrenge
tester for nyttekjøretøyer, med flere millioner kilometere i testlaboratorier,
på testbaner og i daglig bruk hos utvalgte kunder. Målet har vært å dokumentere
driftssikkerhet som innfrir moderne nyttekjøretøybrukeres forventninger.
Med lanseringen av de nye Transit-seriene Connect, Custom og
Transit etablerer Ford nye standarder i de respektive klassene for blant annet
vesentlige varebilegenskaper som lastevolum, nyttelast, drivstofforbruk og
eierskapskostander.
For nye Transit Connect varebil dreier det seg om lasteevne,
eierskapskostnader og pålitelighet. Den nye serien er tilgjengelig med kort
akselavstand (L1) og lang akselavstand (L2) og tilbyr et rommelig og praktisk
lasterom med et volum på henholdsvis 3,0 m3 og 3.7 m3
(SAE) og maksimum nyttelast på, inntil 1.000 kg.
En konstruksjonsdetalj som vil bli satt stor pris på av brukerne
er en luke i skilleveggen som gjør det mulig å frakte gjenstander med en lengde
på opptil 3 meter i L1- og 3,4 meter i L2-modeller.
Dobbelt passasjersete – som er standard på nye
Connect - gjør det også mulig å ha tre personer i førerhuset. Connect
Kombi har fem eller syv seter, avhengig av akselavstand. Connect Kombi har
fleksible bakseter som kan felles helt flatt, noe som optimaliserer
lasteplassen fra passasjersetet og bakover, og muliggjør transport av
gjenstander på opptil 2 meter.
Transit Connect har som mål å ha klassens beste
drivstofføkonomi, med en forbedring på opptil 30% i forhold til utgående
versjon. I tillegg vil modellen få reduserte eierskapskostnader som
følge av blant annet reduserte vedlikeholds- og reparasjonskostnader,
forlengede serviceintervaller og redusert drivstofforbruk.
Motorprogrammet består av 1,6-liters Duratorq TDCi dieselmotor
med 75 HK, 95 HK og 115 HK og to EcoBoost bensinmotorer på henholdsvis
1.0-liter 100 HK og 1.6-liter 150 HK.
I motsetning til mange av konkurrentene, som er testet som
personbiler, har nye Transit Connect gjennomgått Fords meget krevende
testprogram for nyttekjøretøy, med ekstra vektlegging på dokumentasjon av
slitestyrke og driftssikkerhet.
Transit Connect kommer også med et utvidet antall
oppbevaringsrom og de nyeste teknologiene for førerassistanse. Transit Connect
er blant annet den første i sin klasse som tilbyr Active City Stop og
dekktrykkvarsker. Dessuten kan Connect-serien utstyres med Ford SYNC med
Nødhjelpassistanse. Salgsstart er slutten av 2013.
Ny Transit Custom med høyt tak
Nye 1-tonns Transit Custom ble kåret til internasjonal varebil
for 2013 og er det første kjøretøyet i sin klasse som har oppnådd de maksimale
5 stjernene i Euro NCAPs kollisjonstesting. Nå utvider Ford serien med en
større versjon med høyt tak som ble viste på den internasjonale
nyttekjøretøytstillingen i Birmingham sammen med de øvrige nyhetene i
Transit-serien.
Det høye taket gir kundene 37 cm høyere lasterom, som nå måler
178 cm fra gulv til tak. Høyt tak er tilgjengelig både for L1 (kort
akselavstand) og L2 (lang akselavstand) og skaper et klasseledende maksimalt
lastevolum på 8.3 m3 på den største modellen. Modellene med høyt tak
vil bli tilgjengelig fra 4. kvartal 2013.
Også Transit Custom har innovative lasteromløsninger som luke i
skilleveggen for ekstra lange gjenstander og integrert takstativ som kan senkes
ned i taket når den ikke er i bruk. Det senker drivstofforbruket og holder
totalhøyden under to meter.
Klasseledende drivstofføkonomi og CO2–utslipp fra 162
g/km oppnås med ECOnetic-versjonene med den forbedrede 2.2-liters Duratorq TDCi
dieselmotoren med Auto-Start-Stop. Samtidig er eierskapskostnadene senket blant
annet som følge av klassens lengste serviceintervaller på 2 år eller 50.000 km.
Transit Custom kan også leveres med avanserte Ford-teknologier
inklusive Ford SYNC, ryggekamera, akselerasjonskontroll, automatisk fjernlys,
og føreroppmerksomhetsovervåkning. De to teknologiene Filskiftevarsling og Ford
SYNC Nødhjelpsassistanse er tildelt Euro NCAP pris for avansert
sikkerhetsteknologi, og tilbys for første gang på kjøretøy i denne
klassen.
Ny Transit
Den største modellen i det nye Transit-programmet, 2-tonns Ford
Transit lanseres våren 2014 og vil gi større kapasitet og fleksibilitet til det
mellomstore nyttekjøretøymarkedet, med en omfattende serie av karosserityper og
utstyrsserier, inklusive varebil, Kombi, busser og chassis med enkelt og
dobbelt førerhus.
Varebilene i den nye Transit-serien leveres i tre forskjellige
lengder med to takhøyder som tillater en totalvekt med last på opptil 4,7
tonn. Det moderne utseendet skjuler et stort lasterom og ivaretar Transit’s
rykte for imponerende nyttelastkapasitet.
I forhold til utgående Transit-modell har nykommeren ca. 10%
større lastevolum, og den største versjonen, “Jumbo”, kan laste opptil 15.1 m3.
Den nye Super Jumbo chassis med førerhus muliggjør 5 meters lasteplan eller
skap.
Nye Transit leverer også lavere vedlikeholds-, reparasjons-
og forsikringskostnader, og tar mål av seg til å være klassens beste innen
drivstofføkonomi. Nyeste 2.2-liters Duratorq TDCi dieselmotor med 100 HK, 125
HK og 155 HK og er koblet til en 6-trinns manuell girkasse. Både forhjulsdrift,
bakhjulsdrift og firehjulsdrift vil være tilgjengelig.
Et nytt interiør med et funksjonelt instrumentpanel byr også på
en rekke smarte oppbevaringsmuligheter. Førerhuset er betydelig rommeligere enn
på utgående modell, med økt førerplass, takhøyde og sikt, pluss en mer
komfortabel kjørestilling med fireveis justerbar rattstamme. Et bredt spekter
av avanserte teknologier kan også spesifiseres, som Ford SYNC med
Nødhjelpsassistanse, ryggekamera, Adaptiv Cruisekontroll og Filskiftevarsler.
Nye Transit og Transit Connect har vært gjennom Fords ultrastrenge
tester for nyttekjøretøyer, med flere millioner kilometere i testlaboratorier,
på testbaner og i daglig bruk hos utvalgte kunder. Målet har vært å dokumentere
driftssikkerhet som innfrir moderne nyttekjøretøybrukeres forventninger.
Med lanseringen av de nye Transit-seriene Connect, Custom og
Transit etablerer Ford nye standarder i de respektive klassene for blant annet
vesentlige varebilegenskaper som lastevolum, nyttelast, drivstofforbruk og
eierskapskostander.
For nye Transit Connect varebil dreier det seg om lasteevne,
eierskapskostnader og pålitelighet. Den nye serien er tilgjengelig med kort
akselavstand (L1) og lang akselavstand (L2) og tilbyr et rommelig og praktisk
lasterom med et volum på henholdsvis 3,0 m3 og 3.7 m3
(SAE) og maksimum nyttelast på, inntil 1.000 kg.
En konstruksjonsdetalj som vil bli satt stor pris på av brukerne
er en luke i skilleveggen som gjør det mulig å frakte gjenstander med en lengde
på opptil 3 meter i L1- og 3,4 meter i L2-modeller.
Dobbelt passasjersete – som er standard på nye
Connect - gjør det også mulig å ha tre personer i førerhuset. Connect
Kombi har fem eller syv seter, avhengig av akselavstand. Connect Kombi har
fleksible bakseter som kan felles helt flatt, noe som optimaliserer
lasteplassen fra passasjersetet og bakover, og muliggjør transport av
gjenstander på opptil 2 meter.
Transit Connect har som mål å ha klassens beste
drivstofføkonomi, med en forbedring på opptil 30% i forhold til utgående
versjon. I tillegg vil modellen få reduserte eierskapskostnader som
følge av blant annet reduserte vedlikeholds- og reparasjonskostnader,
forlengede serviceintervaller og redusert drivstofforbruk.
Motorprogrammet består av 1,6-liters Duratorq TDCi dieselmotor
med 75 HK, 95 HK og 115 HK og to EcoBoost bensinmotorer på henholdsvis
1.0-liter 100 HK og 1.6-liter 150 HK.
I motsetning til mange av konkurrentene, som er testet som
personbiler, har nye Transit Connect gjennomgått Fords meget krevende
testprogram for nyttekjøretøy, med ekstra vektlegging på dokumentasjon av
slitestyrke og driftssikkerhet.
Transit Connect kommer også med et utvidet antall
oppbevaringsrom og de nyeste teknologiene for førerassistanse. Transit Connect
er blant annet den første i sin klasse som tilbyr Active City Stop og
dekktrykkvarsker. Dessuten kan Connect-serien utstyres med Ford SYNC med
Nødhjelpassistanse. Salgsstart er slutten av 2013.
Ny Transit Custom med høyt tak
Nye 1-tonns Transit Custom ble kåret til internasjonal varebil
for 2013 og er det første kjøretøyet i sin klasse som har oppnådd de maksimale
5 stjernene i Euro NCAPs kollisjonstesting. Nå utvider Ford serien med en
større versjon med høyt tak som ble viste på den internasjonale
nyttekjøretøytstillingen i Birmingham sammen med de øvrige nyhetene i
Transit-serien.
Det høye taket gir kundene 37 cm høyere lasterom, som nå måler
178 cm fra gulv til tak. Høyt tak er tilgjengelig både for L1 (kort
akselavstand) og L2 (lang akselavstand) og skaper et klasseledende maksimalt
lastevolum på 8.3 m3 på den største modellen. Modellene med høyt tak
vil bli tilgjengelig fra 4. kvartal 2013.
Også Transit Custom har innovative lasteromløsninger som luke i
skilleveggen for ekstra lange gjenstander og integrert takstativ som kan senkes
ned i taket når den ikke er i bruk. Det senker drivstofforbruket og holder
totalhøyden under to meter.
Klasseledende drivstofføkonomi og CO2–utslipp fra 162
g/km oppnås med ECOnetic-versjonene med den forbedrede 2.2-liters Duratorq TDCi
dieselmotoren med Auto-Start-Stop. Samtidig er eierskapskostnadene senket blant
annet som følge av klassens lengste serviceintervaller på 2 år eller 50.000 km.
Transit Custom kan også leveres med avanserte Ford-teknologier
inklusive Ford SYNC, ryggekamera, akselerasjonskontroll, automatisk fjernlys,
og føreroppmerksomhetsovervåkning. De to teknologiene Filskiftevarsling og Ford
SYNC Nødhjelpsassistanse er tildelt Euro NCAP pris for avansert
sikkerhetsteknologi, og tilbys for første gang på kjøretøy i denne
klassen.
Ny Transit
Den største modellen i det nye Transit-programmet, 2-tonns Ford
Transit lanseres våren 2014 og vil gi større kapasitet og fleksibilitet til det
mellomstore nyttekjøretøymarkedet, med en omfattende serie av karosserityper og
utstyrsserier, inklusive varebil, Kombi, busser og chassis med enkelt og
dobbelt førerhus.
Varebilene i den nye Transit-serien leveres i tre forskjellige
lengder med to takhøyder som tillater en totalvekt med last på opptil 4,7
tonn. Det moderne utseendet skjuler et stort lasterom og ivaretar Transit’s
rykte for imponerende nyttelastkapasitet.
I forhold til utgående Transit-modell har nykommeren ca. 10%
større lastevolum, og den største versjonen, “Jumbo”, kan laste opptil 15.1 m3.
Den nye Super Jumbo chassis med førerhus muliggjør 5 meters lasteplan eller
skap.
Nye Transit leverer også lavere vedlikeholds-, reparasjons-
og forsikringskostnader, og tar mål av seg til å være klassens beste innen
drivstofføkonomi. Nyeste 2.2-liters Duratorq TDCi dieselmotor med 100 HK, 125
HK og 155 HK og er koblet til en 6-trinns manuell girkasse. Både forhjulsdrift,
bakhjulsdrift og firehjulsdrift vil være tilgjengelig.
Et nytt interiør med et funksjonelt instrumentpanel byr også på
en rekke smarte oppbevaringsmuligheter. Førerhuset er betydelig rommeligere enn
på utgående modell, med økt førerplass, takhøyde og sikt, pluss en mer
komfortabel kjørestilling med fireveis justerbar rattstamme. Et bredt spekter
av avanserte teknologier kan også spesifiseres, som Ford SYNC med
Nødhjelpsassistanse, ryggekamera, Adaptiv Cruisekontroll og Filskiftevarsler.
Nye Transit og Transit Connect har vært gjennom Fords ultrastrenge
tester for nyttekjøretøyer, med flere millioner kilometere i testlaboratorier,
på testbaner og i daglig bruk hos utvalgte kunder. Målet har vært å dokumentere
driftssikkerhet som innfrir moderne nyttekjøretøybrukeres forventninger.
Med lanseringen av de nye Transit-seriene Connect, Custom og
Transit etablerer Ford nye standarder i de respektive klassene for blant annet
vesentlige varebilegenskaper som lastevolum, nyttelast, drivstofforbruk og
eierskapskostander.
For nye Transit Connect varebil dreier det seg om lasteevne,
eierskapskostnader og pålitelighet. Den nye serien er tilgjengelig med kort
akselavstand (L1) og lang akselavstand (L2) og tilbyr et rommelig og praktisk
lasterom med et volum på henholdsvis 3,0 m3 og 3.7 m3
(SAE) og maksimum nyttelast på, inntil 1.000 kg.
En konstruksjonsdetalj som vil bli satt stor pris på av brukerne
er en luke i skilleveggen som gjør det mulig å frakte gjenstander med en lengde
på opptil 3 meter i L1- og 3,4 meter i L2-modeller.
Dobbelt passasjersete – som er standard på nye
Connect - gjør det også mulig å ha tre personer i førerhuset. Connect
Kombi har fem eller syv seter, avhengig av akselavstand. Connect Kombi har
fleksible bakseter som kan felles helt flatt, noe som optimaliserer
lasteplassen fra passasjersetet og bakover, og muliggjør transport av
gjenstander på opptil 2 meter.
Transit Connect har som mål å ha klassens beste
drivstofføkonomi, med en forbedring på opptil 30% i forhold til utgående
versjon. I tillegg vil modellen få reduserte eierskapskostnader som
følge av blant annet reduserte vedlikeholds- og reparasjonskostnader,
forlengede serviceintervaller og redusert drivstofforbruk.
Motorprogrammet består av 1,6-liters Duratorq TDCi dieselmotor
med 75 HK, 95 HK og 115 HK og to EcoBoost bensinmotorer på henholdsvis
1.0-liter 100 HK og 1.6-liter 150 HK.
I motsetning til mange av konkurrentene, som er testet som
personbiler, har nye Transit Connect gjennomgått Fords meget krevende
testprogram for nyttekjøretøy, med ekstra vektlegging på dokumentasjon av
slitestyrke og driftssikkerhet.
Transit Connect kommer også med et utvidet antall
oppbevaringsrom og de nyeste teknologiene for førerassistanse. Transit Connect
er blant annet den første i sin klasse som tilbyr Active City Stop og
dekktrykkvarsker. Dessuten kan Connect-serien utstyres med Ford SYNC med
Nødhjelpassistanse. Salgsstart er slutten av 2013.
Ny Transit Custom med høyt tak
Nye 1-tonns Transit Custom ble kåret til internasjonal varebil
for 2013 og er det første kjøretøyet i sin klasse som har oppnådd de maksimale
5 stjernene i Euro NCAPs kollisjonstesting. Nå utvider Ford serien med en
større versjon med høyt tak som ble viste på den internasjonale
nyttekjøretøytstillingen i Birmingham sammen med de øvrige nyhetene i
Transit-serien.
Det høye taket gir kundene 37 cm høyere lasterom, som nå måler
178 cm fra gulv til tak. Høyt tak er tilgjengelig både for L1 (kort
akselavstand) og L2 (lang akselavstand) og skaper et klasseledende maksimalt
lastevolum på 8.3 m3 på den største modellen. Modellene med høyt tak
vil bli tilgjengelig fra 4. kvartal 2013.
Også Transit Custom har innovative lasteromløsninger som luke i
skilleveggen for ekstra lange gjenstander og integrert takstativ som kan senkes
ned i taket når den ikke er i bruk. Det senker drivstofforbruket og holder
totalhøyden under to meter.
Klasseledende drivstofføkonomi og CO2–utslipp fra 162
g/km oppnås med ECOnetic-versjonene med den forbedrede 2.2-liters Duratorq TDCi
dieselmotoren med Auto-Start-Stop. Samtidig er eierskapskostnadene senket blant
annet som følge av klassens lengste serviceintervaller på 2 år eller 50.000 km.
Transit Custom kan også leveres med avanserte Ford-teknologier
inklusive Ford SYNC, ryggekamera, akselerasjonskontroll, automatisk fjernlys,
og føreroppmerksomhetsovervåkning. De to teknologiene Filskiftevarsling og Ford
SYNC Nødhjelpsassistanse er tildelt Euro NCAP pris for avansert
sikkerhetsteknologi, og tilbys for første gang på kjøretøy i denne
klassen.
Ny Transit
Den største modellen i det nye Transit-programmet, 2-tonns Ford
Transit lanseres våren 2014 og vil gi større kapasitet og fleksibilitet til det
mellomstore nyttekjøretøymarkedet, med en omfattende serie av karosserityper og
utstyrsserier, inklusive varebil, Kombi, busser og chassis med enkelt og
dobbelt førerhus.
Varebilene i den nye Transit-serien leveres i tre forskjellige
lengder med to takhøyder som tillater en totalvekt med last på opptil 4,7
tonn. Det moderne utseendet skjuler et stort lasterom og ivaretar Transit’s
rykte for imponerende nyttelastkapasitet.
I forhold til utgående Transit-modell har nykommeren ca. 10%
større lastevolum, og den største versjonen, “Jumbo”, kan laste opptil 15.1 m3.
Den nye Super Jumbo chassis med førerhus muliggjør 5 meters lasteplan eller
skap.
Nye Transit leverer også lavere vedlikeholds-, reparasjons-
og forsikringskostnader, og tar mål av seg til å være klassens beste innen
drivstofføkonomi. Nyeste 2.2-liters Duratorq TDCi dieselmotor med 100 HK, 125
HK og 155 HK og er koblet til en 6-trinns manuell girkasse. Både forhjulsdrift,
bakhjulsdrift og firehjulsdrift vil være tilgjengelig.
Et nytt interiør med et funksjonelt instrumentpanel byr også på
en rekke smarte oppbevaringsmuligheter. Førerhuset er betydelig rommeligere enn
på utgående modell, med økt førerplass, takhøyde og sikt, pluss en mer
komfortabel kjørestilling med fireveis justerbar rattstamme. Et bredt spekter
av avanserte teknologier kan også spesifiseres, som Ford SYNC med
Nødhjelpsassistanse, ryggekamera, Adaptiv Cruisekontroll og Filskiftevarsler.
Nye Transit og Transit Connect har vært gjennom Fords ultrastrenge
tester for nyttekjøretøyer, med flere millioner kilometere i testlaboratorier,
på testbaner og i daglig bruk hos utvalgte kunder. Målet har vært å dokumentere
driftssikkerhet som innfrir moderne nyttekjøretøybrukeres forventninger.
Nyheter
-
Med helelektrisk rekkevidde på opptil 602 km, svært raskt hurtiglading, og fullpakket…
-
Fords første norske F-150 Lightning-kunde: En helelektrisk drømmebil for mange nordmenn!
Dag Ødegaard var ikke i tvil et sekund. Nå er han den første norske eieren som… -
Derfor står nordmenn i kø for å kjøpe nye helelektriske 5-seters F-150 Lightning
«Rett og slett en imponerende bil», konkluderte TV2 Broom, mens VG mente at… -
Nye Transit Custom MS-RT og Ranger MS-RT: Motorsportsinspirert produktivitet i premium-klassen
Ford Pro lanserte i dag de to nye motorsportsinspirerte, premium nyttekjøretøyvariantene… -
Her leverer Ford sin første F-150 Lightning i Norge
I dag fikk den første kunden i Norge overlevert sin nye helelektriske 5-seters… -
Nye Ford Mustang og Mustang Dark Horse klar for salg i Europa
Med et digitalt førermiljø støttet av dataspillteknologi, fornyet design og… -
Ford avduket den nye kompakte varebilen Transit Connect: Bedre på det meste
Ford Pro avduket i dag den nye generasjonen av en av sine mest solgte varebiler… -
Dennis Olsen debuterer som Ford-fabrikkfører i 24-timers løpet på Daytona
Med nordmannen Dennis Olsen bak rattet på den nye racingbilen Mustang GT3, innleder… -
Petter (90) kjøpte ny knallgul Mustang Mach-E: Økonomi og teknologi viktigst
Da svigerdatteren til Petter Skuggedal kjøpte seg ny rød Mustang Mach-E for… -
Nye Transit Courier på vei til de første kundene: Større, sterkere og smartere på alle måter
Nye Ford Transit Courier har blitt langt større, smartere og sterkere. Nå er… -
Her er nye Ford Kuga: Europas mest solgte ladbare hybrid med bedre ytelse, fornyet design og som ny og tøff Active-variant
Ford avduket i dag nye Ford Kuga ladbar hybrid. Europas mest solgte ladbare… -
Ford lanserer svært gunstig finansiering på Mustang Mach-E:
For å sikre at taktskifte i overgangen til en helelektrisk bilpark i Norge opprettholdes…