06.02.2014

Ford tok sin høyeste andel av Europas nyttekjøretøymarked p

Ford Motor Norge AS - 06-02-2014 11:19 CET
 

Ford økte sitt nyttekjøretøysalg i Europa i 2013 blant annet som følge av et stort antall nye produkter, og oppnådde den høyeste markedandelen merket har hatt siden 2007.

Ford solgte i 2013 186.200 nyttekjøretøy i Europa, 11.000 flere enn året før. Selskapets markedandel økte dermed fra 8,5% til 9,2%, som er den høyeste veksten i markedsandel noen europeisk bilprodusent hadde i fjor.

Fords salgsvekst var i første rekke drevet av etterspørsel etter nye 1-tonns Transit Custom varebil og Ranger pickup. Ford solgte i fjor, modellens første fulle produksjonsår,  41.500 Transit Custom varebiler og 15.400 av den prisbelønte Ford Ranger, 49 % flere enn i 2012.

I løpet av 2014 vil Ford fullføre det 24-måneders fornyelses- og utvidelsesprogrammet for sitt nyttekjøretøysortiment i Europa. Ford lanserte Transit Connect i 2013, mens nye Ranger og Transit Custom kom i 2012. Programmet vil bli avsluttet i første halvdel av inneværende år med 2-tonns Transit og den lille varebilen Transit Courier.

Ford Transit Connect ble i fjor kåret til “Årets internasjonale varebil 2014”, som gjorde Ford til den første bilprodusenten som vant denne høythengende prisen to år på rad etter at Transit Custom vant året før.

- Ford har nå det nyeste nyttekjøretøyprogrammet i Europa, noe som har brakt betydelig flere kunder inn i salgslokalene våre, fastslår Steve Kimber, adm. direktør for Ford Motor Norge. - Med enda flere nye produkter underveis er vi overbevist om at vår andel av det norske og europeiske nyttekjøretøymarkedet vil fortsette å stige, sier Kimber, som forteller at den norske Ford-organisasjonen også vil satse enda mer på en ytterligere profesjonalisering av tjenestene som retter seg mot nyttekjøretøykundene. – Vi tror også det vil gjøre oss enda mer attraktive, fastslår Ford-direktøren.



Nyheter



Regler og betingelser Datasikkerhet Ledige stillinger