21.11.2013

Nå kommer Ford Mustang til Europa

Ford Motor Norge AS - 21-11-2013 12:00 CET
 

Ford vil 5. desember avduke historiens første Ford Mustang for salg i Europa, 6. generasjon av denne ikoniske bilen som vil feire sin 50-årsdag neste år.

Nye Mustang får sin globale debut i fire verdensdeler og i seks byer, inklusive Barcelona, der et spesielt Go Further-arrangement vil lansere nye kjøretøy og teknologier som vil forme framtiden til Ford i Europa. Arrangementet vil bli overført direkte fra kl. 13.00 på www.gofurtherlive.com

For å telle ned de 15 dagene mot det historiske øyeblikket som svært mange mennesker ser fram til, har Ford slått seg sammen med Facebook og Instagram for å dokumentere hva Mustang har betydd for millioner av entusiaster gjennom de siste 50 årene, og hvordan den fortsatt inspirerer mennesker rundt om i hele verden.

- Mustang er mye mer enn bare en bil for hærskaren av Mustang-entusiaster rundt om på kloden, sier Steve Kimber, adm. direktør for Ford Motor Norge. - Når du opplever Mustang tenner den en følelse av optimisme og uavhengighet som inspirerer oss alle.

- I dag starter vi nedtellingen for lanseringen av en helt ny Mustang, som også vil bli tilgjengelig hos Fords forhandlere i Europa. Med ny design, mer raffinerte løsninger, et motorprogram av verdensklasse og innovative nye teknologier er Mustang klar for sine neste 50 år, sier Kimber.

Ford teller ned til neste kapittel i Mustang-historien ved å invitere mennesker til å dele sine fotografier og historier på #MustangInspires Instagram, Facebook og andre sosiale medier om hvordan Mustang har inspirert dem. Taggede fotos og videoer vil kunne sees på http://www.mustanginspires.com/.

- Alle har en Mustang-historie, og framveksten av sosiale medier har hjulpet Mustang-samfunnet til å dele disse personlige øyeblikkene, ikke bare i ord, men også i bilder og videoer, sier Kimber. Mustang er for øvrig den bilen med flest "Liker" gjennom alle tider på Facebook, med mer enn 5,5 millioner klikk på "Liker"-knappen.

For på forsterke forventningene i forkant av nye Mustang, har Ford brukt Instagram for å vise de første bildene av den nye bilen, slik at Mustang-entusiastene vet hva de har i vente 5. desember.

Innsendte fotos vil gi inspirasjon til 15 av Instagrams videoskapere rundt om i verden for å utvikle en nettbasert kortfilmserie, og Ford vil dele én original #MustangInspires-video hver dag i nedtellingsperioden. Dette kulminerer med global avdukning av nye Mustang 5. desember.

Her er den første videoen i serien.

I april 1964 gjennomførte Ford den første samtidige internasjonale produktlansering i selskapets historie da den originale Mustang ble avduket i New York og 11 europeiske hovedsteder, forteller Steve Kimber. - Siden da har Mustang blitt en del av popkulturen, med tusenvis av opptredener i filmer, på TV, i musikk og videospill – med over 600 eierklubber i verden.

Ford vil ha stort fokus på lanseringsaktivitetene for Mustang 5. desember i Europa, Asia, Australia og USA ved å dele fotos, videoer, og historier gjennom hele dagen. Entusiastene kan følge det hele på:

Go Further-arrangementet i Barcelona har Stephen Odell, executive vice president og president for Ford of Europe, Midt-Østen og Afrika som vert, sammen med medlemmer av toppledelsen i den europeiske og globale Ford-organisasjonen.



Nyheter



Regler og betingelser Datasikkerhet Ledige stillinger