Kinesiske kunder skal fristes med ny Ford Escort Concept
Kinesiske kunder skal fristes med ny Ford Escort Concept
Kinesiske kunder skal fristes med ny Ford Escort Concept
En av de store overraskelsene på Auto Shanghai 2013, den
viktigste bilutstillingen i Kina, var lanseringen konseptbilen Ford Escort.
Ford Escort Concept viser blant annet hvor viktig C-klassen er i
Kina. 25% av alle biler som selges der hører til i denne klassen med Ford Focus
som klar ener – en posisjon som bidro til at den i fjor gikk inn på plassen som
verdens mest kjøpte bilmodell.
Ford Escort Concept bygger på suksessen til Focus, men er
samtidig en helt ny type kompaktmodell, utviklet for helt andre kundegrupper.
Begge preges av høy kvalitet, sikkerhet og drivstoffeffektivitet, men mens
Focus innfrir kravene til dem som vil ha sportslig kjøreglede og mye
avansert teknologi, retter Ford Escort Concept seg mot kunder som
verdsetter god plass, funksjonalitet og eleganse.
- Ved å lytte til våre kunder i Kina har vi utviklet Ford Escort
Concept for å innfri behov som eksisterende kompaktbiler ikke gjør, sier
Jim Farley, leder for Fords globale avdeling for markedsføring, salg og
servicemarked. – Dette er kresne, moderne familier som krever kompromissløs
funksjonalitet, kvalitet, sikkerhet og kjøreegenskaper,
Enkel, elegant og harmonisk design
Fords erfaring i C-klassen med Focus ga verdifulle
retningslinjer for formgivningen av Ford Escort Concept. Samtidig viste
markedsundersøkelsene at mange kinesiske kunder vil ha en elegant bil, men den
må ikke fremstå jålete eller pretensiøs og den må dekke behovene
til en livsform som nesten alltid inkluderer familie og venner.
Dermed blir god plass et avgjørende kriterium for valg av bil for
store kundegrupper i Kina.
Ford Escort Concept viderefører Fords globale front men har en
mer oppreist grill og forlengede frontlykter – formet for å ligne på
lykketallet I Kina, som er 8.
Escort Custom er nok et signal om hvilke betydning det kinesiske
bilmarkedet har for Ford, der de innen 2015 skal lansere 15 nye kjøretøy.
C-klassen i Kina består av ca. 5,5 millioner enheter pr. år,
altså tilsvarende det samlede bilmarkedet i Tyskland og Storbritannia. Dette
viser også hvor viktig en bil som Escort Concept vil være for å tiltrekke seg
de C-klassekundene som ikke føler at Ford Focus fullt ut dekker deres behov.
En av de store overraskelsene på Auto Shanghai 2013, den
viktigste bilutstillingen i Kina, var lanseringen konseptbilen Ford Escort.
Ford Escort Concept viser blant annet hvor viktig C-klassen er i
Kina. 25% av alle biler som selges der hører til i denne klassen med Ford Focus
som klar ener – en posisjon som bidro til at den i fjor gikk inn på plassen som
verdens mest kjøpte bilmodell.
Ford Escort Concept bygger på suksessen til Focus, men er
samtidig en helt ny type kompaktmodell, utviklet for helt andre kundegrupper.
Begge preges av høy kvalitet, sikkerhet og drivstoffeffektivitet, men mens
Focus innfrir kravene til dem som vil ha sportslig kjøreglede og mye
avansert teknologi, retter Ford Escort Concept seg mot kunder som
verdsetter god plass, funksjonalitet og eleganse.
- Ved å lytte til våre kunder i Kina har vi utviklet Ford Escort
Concept for å innfri behov som eksisterende kompaktbiler ikke gjør, sier
Jim Farley, leder for Fords globale avdeling for markedsføring, salg og
servicemarked. – Dette er kresne, moderne familier som krever kompromissløs
funksjonalitet, kvalitet, sikkerhet og kjøreegenskaper,
Enkel, elegant og harmonisk design
Fords erfaring i C-klassen med Focus ga verdifulle
retningslinjer for formgivningen av Ford Escort Concept. Samtidig viste
markedsundersøkelsene at mange kinesiske kunder vil ha en elegant bil, men den
må ikke fremstå jålete eller pretensiøs og den må dekke behovene
til en livsform som nesten alltid inkluderer familie og venner.
Dermed blir god plass et avgjørende kriterium for valg av bil for
store kundegrupper i Kina.
Ford Escort Concept viderefører Fords globale front men har en
mer oppreist grill og forlengede frontlykter – formet for å ligne på
lykketallet I Kina, som er 8.
Escort Custom er nok et signal om hvilke betydning det kinesiske
bilmarkedet har for Ford, der de innen 2015 skal lansere 15 nye kjøretøy.
C-klassen i Kina består av ca. 5,5 millioner enheter pr. år,
altså tilsvarende det samlede bilmarkedet i Tyskland og Storbritannia. Dette
viser også hvor viktig en bil som Escort Concept vil være for å tiltrekke seg
de C-klassekundene som ikke føler at Ford Focus fullt ut dekker deres behov.