COOKIE POLICY
Informasjonskapsler er avgjørende for at vi kan yte deg bedre service. Vi lagrer ikke informasjon som kan identifisere deg som person. Du finner mer om cookies under Datasikkerhet

25.03.2020

Ford lanserer «berøringsfri» service med desinfiserte biler – stor suksess med hente- og bringetjeneste

Koronaviruset krever at mange må oppholde seg hjemme. Likevel er det helt avgjørende for mange bileiere, bedrifter og organisasjoner å kunne bruke personbilen eller nyttekjøretøyet sitt til nødvendige og kritiske formål.

Nå løser Ford problemet med å innføre en «No Touch-service» i hele Europa. Det sikrer at samtlige kjøretøy som blir levert inn blir desinfisert før de blir returnert og overlevert til kunden etter service og reparasjoner. I Norge er allerede tilbudet på plass.

– Vi vet at det er mange som trenger transport av alt fra medisiner til mat. Flere kunder er også avhengig av bilen i andre sammenhenger. Med «No Touch-servicen» vår kan kundene være helt trygge på at kjøretøyet er desinfisert når det blir levert ut, forsikrer administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.

Hente- og bringetjeneste med desinfisering

Ford tilbyr sine kunder hente- og bringetjeneste dersom de ikke kan møte opp personlig. Dette gjelder for verkstedkunder, ved utlån av demonstrasjonsbil - samt overlevering av nybil og bruktbil. Sjåførene bruker engangshansker og både bilnøkkel og interiøret blir desinfisert.

Inkludert i servicen er også en Ford Video Check. Det gir deg som kunde muligheten til å se og godkjenne anbefalte reparasjoner og prisen for dette. Videosjekken, som er en gjennomgang av punktene på bilen din mekaniker anbefaler å gjøre noe med - på en video - kan du se både på mobiltelefonen, nettbrettet eller PC-en din.

Kraftig økning i bruken de siste ukene

Videotjenesten benyttes også ved overlevering av nybil og bruktbil når kunden ikke ønsker å gjennomføre dette fysisk.

– Hente- og bringetjenestene og Ford Video Check har virkelig blitt verdsatt av kundene. Vi har sett en kraftig vekst i bruken av disse tjenestene de siste 2 ukene, sier Berg som også berømmer Ford forhandlerne sin entusiasme og gjennomføringsevne.

No Touch-servicen, som startet opp som et tilbud i Italia blir nå rullet ut over hele kontinentet i løpet av denne uken.

Ford Credit, powered by Santander

Ford Credit tilbyr også flere forskjellige alternativer som kan hjelpe utsatte kunder, uavhengig av situasjonen de er i.

Selskapet har satt i verk spesielle tiltak som hjelper de mange som leaser eller finansierer bilen deres gjennom Ford Credit, for å redusere de potensielle økonomiske utfordringene av koronaviruset:

  • Ved utlevering av nye biler (gjelder ikke bruktbil) vil de i en periode kunne tilby avdragsfrihet i 6 mnd. på lån. Produktet gjelder foreløpig for nye biler som utleveres de neste 13 dager.
  • Med deres Handlekonto kan du dele opp betalingen for service- og verkstedtjenester i månedlige beløp og utsette oppstart av betaling med inntil 9 måneder.
  • Ford Credits låne- og leasingkunder kan også søke om betalingsutsettelse opptil 3 måneder.

Alle henvendelser om lån og betalingsutsettelse må skje via Ford Credits kundesenter.

Kontakt oss



Nyheter